ablatie | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

10:14 20/05/2018

ablatie

hallo, 

in 2016 heb ik een ablatie had voor een avrt. Succes vol. Tijdens de ablatie heb ik ook voorkamer fibrilatie gedaan heeft de elektrofysioloog gezegt. Hij zei toen dat mogelijks door de katheters was, maar moest ik terug onregelmatig en snelle pols voelen dat ik terug een afspraak moest maken. 

Kort na de ablatie heb ik veel last van extra systolen gehad. Toen ben ik terug gestart met emconcor 2,5mg 1x dags. nu meer dan 1 jaar en half voel ik mij heel goed, ik heb 2 maand geleen gestopt met de emconcor omdat ik heel graag zwanger zou willen worden. maar vorig week heb ik terug hartkloppingen gekregen. 

het voelde heel vreemd heel anders dan alle andere keers, ik kreeg een extra systole die gevolg werd door een tachycardie, tijdens de tachycardie voelde ik heel hevige hartkloppingen. het heeft ongeveer 5 a 10 min geduurt. mijn vraag is wat zou dit kunnen zijn?  vkf?. 

0
3

Je moet Inloggen om te reageren

Pepijn Van der Voort

Vervelend voor U, want vaak zijn ritmestoornissen na een dergelijke ablatie wel over. En het lastige is dat we zo weinig kunnen zeggen over de oorzaak als we geen ECG-registratie hebben.
VKF (meestal atriumfibrilleren genoemd) is op zich niet zo waarschijnlijk, enerzijds omdat dit meestal gerelateerd is aan het extra bundeltje dat bij de ablatie is weggebrand, en anderzijds omdat U, als U nog zwanger wilt worden, waarschijnlijk hier nog een beetje jong voor bent. Onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk.
Maar er zijn ook andere ritmes die dergelijke klachten kunnen geven, allemaal onschuldig. Als het vaker gebeurt is het misschien een idee dit een keer te laten onderzoeken met een holter of evenrecorder.

12:55 21/05/2018

isabel

Dank u wel voor u antwoord, ik zal idd nog afwachten. Miss was het eenmalig en voel ik het niet meer.

mvg isabel

17:11 24/05/2018

Petra

Hi,

Misschien verstandig om een holter of event monitor te dragen. Dan kun je ontdekken met wat voor een ritmestoornis je te maken hebt.

Succes!

13:42 25/05/2018