Slaaphouding en hartritmestoornissen. Zijslapers hebben vaker last van hartritmestoornissen. | Forum

Terug

Forum

12:27 24/05/2018

Slaaphouding en hartritmestoornissen. Zijslapers hebben vaker last van hartritmestoornissen.

Dankzij jullie, alle deelnemers aan ons Slaaphouding onderzoek, zijn we echt iets op het spoor. Vandaag in de media met deze belangrijke informatie. Ook dank aan Arie en Jeroen die last minute nog wat toelichting wilden geven. Samen gaan we veel beter maken! http://bit.ly/2J952Zw

Bijlagen:

attachment Telegraaf Slaaphouding en Hartritme.pdf (5.6 MB)

1
4

Je moet Inloggen om te reageren

Meis1984

Heb 2 soorten, maar ben toch echt een buikslaper😂

21:49 24/05/2018

Adriana

Heb vandaag met interesse het artikel gelezen over hartritmestoornis en zijslapers. Ik slaap inderdaad op mijn zij, maar kan mijn boezemfibrilleren toch niet linken aan het op mijn zij slapen. Wat me wel opvalt - en misschien heeft dat er ook mee te maken - dat ik vaak tegelijkertijd met het boezemfibrilleren drukpijn heb op sommige plekjes op mijn ribben. Eerst dacht ik aan het syndroom van Tietze of costochondritis. Dit zijn echter reumatische aandoeningen, terwijl de pijn gaat en komt. Mijn dochter, die physiotherapeut is, zegt dat het spierpijnen zijn.Ik heb mijn cardioloog hier al meerdere malen op gewezen, maar een antwoord over de pijn kan hij niet geven. Ik vraag me nu af of deze pijnen ook met de ophanging van het hart te maken hebben.

01:33 26/05/2018

Rob Vught van

Hallo HArt volgers,

Ik heb de artikelen gelezen over slaaphouding en hartritme. Ik ben nu 50 jaar en heb al circa 10 jaar deze klachten. Ik ben onderzocht en getest door de cardioloog maar deze kon niets vinden.
Ik heb een relatief lage rust hartslag maar als ik op mijn linkerzij ga liggen wordt ik ineens met verhoogde onregelmatige hartslag wakker. Om dit te voorkomen ben ik een rugslaper geworden. Door het artikel kan ik het verschijnsel bij mezelf herkennen. Grote klasse. Met vriendelijke groet Rob van Vught

13:12 27/05/2018

Pepijn Van der Voort

Beste Adriana, als cardioloog kan ik ook geen relatie vermoeden tussen het hart, of het atriumfibrilleren, en een gelijktijdig optreden van pijn op de ribben. Het hart hangt aan de binnenkant van het lichaam, en niet eens aan de ribben; een relatie met de ribben lijkt onwaarschijnlijk. Afhankelijke van de plaats waar deze pijn zit is het meest waarschijnlijk toch iets met spieren. Overigens is het syndroom van Tietze geen reumatische aandoening.

12:55 28/05/2018