Verapamil en magnesium | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

15:46 25/05/2018

Verapamil en magnesium

Goedemiddag,

Sinds vier maanden gebruik ik Verapamil in verband met boezemfibrilleren. Nu heb ik sinds twee weken last van spierpijn/-krampen in mijn bovenbenen. Soms is het zo erg dat ik er niet van kan slapen. Overdag helpt het om wat rond te wandelen. Nu heb ik via de assistente van de polikliniek cardiologie dit voorgelegd aan mijn cardioloog. Zij adviseert mij om een magnesiumsupplement te gaan gebruiken. Nu lees ik echter op internet (http://m.orthokennis.nl/artikelen/reguliere-cardiovasculaire-medicatie-en-interacties-met-voedingsstoffen-en-kruiden) dat Verapamil en magnesium niet samengaan en ben ik huiverig om dit te gaan gebruiken. Kunt u mij adviseren?

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Ik kan en mag u hierover niet adviseren, omdat ik uw behandelaar niet ben, en dus ook uw gegevens niet heb. Ik kan u alleen informeren,

Ik adviseer u dan ook om contact op te nemen met de artsen die u wel behandelen.
Verapamil remt de calcium-instroom in lichaams-cellen en magnesium doet dat ook. Er is dus een interactie, maar of dat problematisch is, kan ik niet beoordelen in uw geval.

16:23 25/05/2018

Feetje

Of het samengaat weet ik niet. In het algemeen kan de vorm van magnesium ook nog uitmaken. Een magnesiumtekort kan, samen met tal van andere factoren, het risico op hartritmestoornissen vergroten. Veel mensen hebben een tekort aan magnesium.
Calciumblokkers zorgen voor tekorten aan diverse voedingsstoffen, waaronder kalium, Q10, vitamine D en een verminderde aanmaak van melatonine. Q10 is een energiestofje; een tekort eraan kan vermoeidheid, terugtrekkend tandvlees en spierklachten teweegbrengen. Het slikken van Q10 zou wellicht kunnen schelen in je klachten.

08:10 27/05/2018