VOORTEKENEN HARTINFARCT | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

14:28 26/05/2018

VOORTEKENEN HARTINFARCT

Ik probeer al enige tijd een antwoord te krijgen op het volgende:

Komt het vaak voor dat ‘volkomen gezonde’ mensen zoals ik zonder klachten een acuut hartinfarct krijgen? Ik had alleen ca. een half uur van te voren enige last van angina pectoris, dit was buiten in guur weer en verdween toen ik een warme winkel inkwam.

Inderdaad blijft dit toch een beetje knagen omdat ik veel met kleine kinderen bezig ben; tijdens mijn hartinfarct, in een winkel, waren er ook twee kleintjes bij (1 en 3jr.) Autorijden met kinderen erbij doe ik niet meer zonder een andere volwassene erbij maar fietsen met kleintjes wel. Ik ben er niet steeds mee bezig maar het is wel altijd op de achtergrond.

Tijdens de revalidatie zei een arts dat een eventueel volgend hartinfarct ongeveer op dezelfde wijze met identieke verschijnselen zou plaats vinden. Is dit zo?

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Pim Tonino

Beste,

Heftig hoor. Het komt inderdaad wel voor dat mensen, ook al leven ze gezond, plots een hartinfarct kunnen krijgen. Door de bloedverdunnende medicatie en behandeling van cholesterol en bloeddruk die men daarna krijgt, wordt de kans op herhaling van een hartinfarct wel sterk verlaagd. Helaas is die kans niet nul.
Veel mensen zijn na een hartinfarct angstig dat het terugkomt en dat kan soms erg zwaar zijn. Soms is het goed om daar over te praten met een arts of psycholoog.

Succes

21:38 27/05/2018

Grietje

Geachte Pim Tonino
Veel dank voor uw antwoord het stelt me toch weer meer gerust. Neen, ik ben niet echt angstig. Natuurlijk bent u sowieso mijn redder want u heeft bij mij de 3 stents geplaatst. Ik was dan ook vlakbij en deze dag niet ergens in het bos met de kleintjes.
Grietje Veenstra

16:54 28/05/2018