Depressie en Metoprolol | Forum

Terug

Forum

21:24 28/05/2018

Depressie en Metoprolol

Sinds enkele jaren slik ik op voorschrift van de cardioloog metoprolol. Enkele weken geleden ben ik er in een opwelling mee gestopt. Zoals verwacht namen de bijwerkingen geleidelijk af: ik heb het niet meer koud, slaap weer als een roosje en kan zonder benauwdheid sporten.  Wat ik niet had verwacht: na twee weken merkte ik dat mijn bekende paniekaanvallen verminderden, na vijf weken was mijn (ernstige) depressie volledig verdwenen. Die is ook niet terug gekomen, ondanks enkele ingrijpende gebeurtenissen in de privésfeer met veel druk en spanning. De cardioloog zegt dat er geen verband is, de psycholoog en psychiater zeggen dat er wel een vermoeden van een verband is, omdat ze dit in de praktijk meermaals ervaren hebben. Wie herkent dit?

0
4

Je moet Inloggen om te reageren

johannaxx

Gelukkig geen depressie maar wel hallucinaties,was niet eng ,maar zat daar ook niet op te wachten
Bij googelen kun je lezen dat dat wél voor kan komen,zowel depressie als hallucinaties,maar kennelijk komt dit maar bij heel weinig mensen voor en dan herkent de cardioloog dit waarschijnlijk niet, daarna atenolol gebruikt,en hallucinaties verdwenen als sneeuw voor de zon…
Wat je in ieder geval kunt doen is dit melden bij Lareb(site voor melden bijwerkingen medicijnen)
Toch triest dat deze bijwerkingen zo ernstig zijn dat het je hele leven kan beheersen

11:09 29/05/2018

Feetje

Bètablokkers remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen, waaronder Q10, vitamine B en zink. Jammer dat artsen je dit niet vertellen.Wat aanvulling van stofjes kan wel zinvol zijn; daarbij opgemerkt dat je beter je lichaam kan helpen de melatonine zelf aan te maken, met hulp van de juiste voedingsstoffen, dan een melatoninepilletje te slikken.
Ook kan het zinvol zijn goed voor je lichaam te zorgen. Het juiste voedingspatroon is hierbij belangrijk en aanvulling van bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. De meeste mensen zeggen gezond te eten maar vaak valt dat dan tegen. Belangrijk is om te zorgen voor evenwichtig voedingspatroon en stofjes als exorfinen, histamine en tyramine kunnen ontregelend werken.

18:00 29/05/2018

johannaxx

?????

18:07 29/05/2018

Peter1960

Heel herkenbaar.

In 2016 heb ik 6 weken metoprolol geslikt i.v.m. boezemfibrilleren.
De eerste weken bleven de ritmestoornissen weg. Daarna kwamen ze terug en ik werd steeds somberder.
Toen ik met de medicatie gestopt ben, verdween de somberheid heel snel.

Gr,
Peter

17:55 30/07/2018