hartoverslagen | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

20:19 05/06/2018

hartoverslagen

Ik heb een vraag over hartoverslagen. Ik (vrouw, 36 jaar)  heb in perioden last van hartoverslagen. Soms weken niet, soms dagen last ervan. Bij de huisarts is 1,5 jaar geleden eens een hartfilmpje gemaakt maar daar werd niets bijzonders op gezien.

Mijn zorg zit em in meerdere hartoverslagen die ik direct na elkaar heb, dus zonder goede slag ertussen. Ik heb dit een aantal keer gehad. En dat ik soms wel een half uur of langer hartoverslagen kan hebben. Ik kan dit vaak wel herleiden aan een spannende situatie die er op dat moment is of is geweest. Als ik google dan lees ik dat als ze direct na elkaar komen dat dat gevaarlijk is. Ik heb dit ooit ook wel eens aan de huisarts gevraagd maar die had er geen zorgen om. Ik heb ook een angststoornis dus de hartoverslagen worden ook wel daar aan gekoppeld.

Kunnen jullie me nog iets vertellen over hartoverslagen die direct achter elkaar komen? 

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Maria Van Eijck

Hart overslagen zIjn mogelijk vanuit de boezem en vanuit de kamer. Bij de boezem zijn de overslagen vervelend en kun je dat voelen. Dan hangt het aan de hoeveelheid per dag af. En of een stoornis komt en gaat of dat het aanhoudt en met een shock weer naar een normaal hartritme gebracht moet worden. Extra slagen vanuit de kamer zijn iets minder onschuldig en de kans bestaat daar ook makkelijker dat je onderuit gaat. Het is mij niet helemaal duidelijk om welke het bij u gaat. Maar het meest voorkomende als het er meerdere zijn is de boezem.

20:27 05/06/2018