bloeddruk | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

15:15 21/06/2018

bloeddruk

Gebruik al geruime tijd:

Bumetanide 1 mg

Valsartan 80 mg

Carvedilol 6, 25 mg  2 x p/d

Spronolacton 80 mg

Cabasalaat calcium 100 mg

en heb dan een acceptabele bloeddruk, maar dan een week of 6 geleden plots een enorm lage bloeddruk schrok met dood 101 over 62 ben gestopt met valsartan en Spronololacton en gebruik nu alleen nog 2 x de Carvedilol en Carbasalaat calcium.

Mijn huisarts ging accoord en dacht dat het door het warme weer komt en adviseerde mij de bloeddruk goed in de gaten te houden. Meet nu net 131 over 70', vind ik heel goed.

Klopt het dat het warme weer een rol speelt? Moet pas over een half jaar bij de cardioloog terugkomen.

Vriendelijke Groet uit Zaandam,

J.Hartkamp.

0
3

Je moet Inloggen om te reageren

Maria Van Eijck

Hallo,

Het kan inderdaad zo zijn dat het warme weer een rol speelt bij de bloeddruk daling. Hoe warmer het wordt, hoe wijder je bloedvaten worden om de warmte beter af te voeren. En hoe wijder de bloedvaten, hoe groter het oppervlak waar diezelfde hoeveelheid bloed doorheen moet stromen.
Groeten Maria.

16:50 21/06/2018

ammolenaar

Ben ervaringsdeskundige en ik merk zeker dat warm weer invloed heeft.
Met name als ik actief geweest ben: al je vaten staan dan “wijd open”.
Wel goed in de gaten houden of je bloeddruk nu goed blijft

09:31 22/06/2018

Feetje

Een opmerking vooraf. Zie mijn tips als aanvulling, niet in plaats van medische zorg.
Medicijnen kunnen soms nodig zijn maar wat ze onder andere doen, is zorgen voor een verhoogde uitscheiding, dan wel verhoogde behoefte aan tal van vitaminen, mineralen en andere stoffen in je lichaam. Zo kan bij bètablokkers een tekort ontstaan aan Q10. Bètablokkers remmen daarbij de aanmaak van melatonine. Kan je vinden via internet. Op de kortere of langere termijn kan dit klachten geven. Goed zorgen voor je voedingspatroon en wat extra voedingsstoffen kan schelen in bijwerkingen.

00:55 24/06/2018