Metropolol | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

12:57 22/06/2018

Metropolol

Ik heb 3 ablaties gehad 1 door de aders in de lies,1 robot en de laatste 3 jaar geleden minimaze.Het is nog steeds goed met hartritme 60 tot 65 in rust en bloeddruk 120 -70.nu heb ik vroeger veel duursport gedaan en wil graag nog wat in beweging blijven met fietsen en hardlopen maar ik heb zo weinig lucht bij inspanning ,ik gebruik nog 25 mg metropolol en nu is mijn vraag komt dit door de invloed van metropolol of door de operaties aan mijn hart ik heb een pacemaker omdat mijn hartslag 50 was door het sporten en dat lokte volgens de cardioloog boezemfibrileren uit.ik wil graag van de metropolol af maar mijn cardioloog is hier heel vaag over en zegt dat ik het voor de veiligheid moet blijven gebruiken ik zie hem maar 1 keer per jaar en heel kort dus kan er niet uitgebreid over praten heel onbevredigend,wat is uw mening hierover?

Vr.groeten,

Fred Bakker

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Ik begrijp uw redenatie en die is ook correct. Metoprolol kan het inspanningsvermogen flink verminderen.
Maar, als ik het zo lees, kunnen er ook andere verklaringen zijn. Ik weet uw leeftijd niet, maar als je na een langere tijd weer wilt gaan sporten, kan het erg tegenvallen om weer fit te worden, als je daarvoor altijd fit bent geweest. Dat kost heel veel moeite.
U heeft ook een pacemaker, en die heeft u wellicht omdat de sinusknoop niet goed functioneert. Dat kan ook een verklaring zijn, omdat het zou kunnen zijn dat uw hart te langzaam klopt (wat mogelijk verholpen kan worden door de pacemaker anders in te stellen).
Een inspanningsonderzoek zal in uw geval de meeste informatie geven. Ik hoop dat u begrijpt dat ik u niet specifiek over de beta-blocker kan adviseren, maar ik hoop toch dat u hiermee wat verder komt, omdat u betere vragen aan uw cardioloog kan stellen.

13:10 23/06/2018