Bloedverdunners | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

13:53 09/07/2018

Bloedverdunners

hoi

Al jaren last van hart ritmestoornisen en ik gebruik daarvoor metoprolol 25 Mg. Sinds tijdje erg vervelend gevoel, angstig, druk op de borst, kramp in mijn keel. Op mijn aandringen heb ik toen een week, een kastje bij me gedragen waarmee ik op een knopje kon duwen als ik het voelde. Dan wordt er een hartfilmpje gemaakt. De uitslag was atrium fibirilleren. Ik heb gelijk een bloedverdunner (pradaxa 2x 150 Mg per dag)voorgeschreven gekregen. De uitslag kwam via de huisarts, ik heb nu dus die bloedverdunner erbij, geen cardioloog gesproken zelf. Ik ga vannacht op vakantie ( Mallorca) en ben een beetje in de war ervan. Verder onderzoek vindt plaats naar de vakantie.

Is het veilig als je net aan de bloedverdunner bent om te vliegen, zonnen enz.

Ik slik ze nu 3 dagen en voel me moe. Is dat een bijwerking ?

gr Charlotte

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Ik kan me goed voorstellen dat u zich overrompeld voelt. Bijna iedereen met boezemfibrilleren wordt geadviseerd om bloedverdunners te gebruiken. Alleen gezonde mannen, jonger dan 65 jaar, hoeven dit niet, omdat hun risico op een beroerte heel erg laag is.
Als u dus geen gezonde man onder de 65 jaar bent, dan is pradaxa een uitstekende keuze om een beroerte te voorkomen. Hoe eerder hoe beter is dan ook het devies.
Vermoeidheid ken ik niet als bijwerking; misselijkheid en andere bovenbuiksklachten komen wel soms voor.
U kunt er prima mee vliegen, zonnen en vakantie-vieren.

11:55 11/07/2018

Charlot-te

Bedankt voor je antwoord. Sorry voor mijn late reactie.

08:44 15/08/2018