Hartrevalidatie. | Forum

Terug

Forum

15:42 27/08/2014

Hartrevalidatie.

Patiënten die een infarct door gemaakt hebben doorlopen in de regel een revalidatie traject, Wij zijn benieuwd naar mensen die dit hebben gehad. Zijn er punten die u juist heel goed vond, of zijn er punten die zijn gemist en u graag had gezien. Deel het met ons!
5
13

Je moet Inloggen om te reageren

Josephine Lugtenburg

Ik heb volgende week de intake hiervoor en zal met alle plezier mij ervaringen delen.

18:38 27/08/2014

Libera

Na de her-implantatie van mijn ICD, werd mij de mogelijkheid van hartrevalidatie aangeboden. Dit was niet gebruikelijk omdat er bij mij geen sprake was van een infarct, omleidingen of stents. Men bood het me aan omdat ik een zware periode had gehad met mijn ernstig zieke man en ik behalve mijn hartspierziekte ook met andere gezondheidsproblemen kamp. Ik heb deze kans met beide handen aangegrepen. De hartrevalidatie werd volgens de PEP-module gegeven. PEP staat voor Psycho Educatieve Preventie. Er werd rekening gehouden met mijn leeftijd (ik was de 1 na jongste) en ik kwam in een zeer prettige groep terecht. Ik voelde me in eerste instantie een vreemde eend in de bijt, ik was de enige met een ICD die preventief geïmplanteerd is vanwege gevaarlijke ritmestoornissen. De andere deelnemers hadden allen een ingrijpende ervaring gehad. Toch voelde het voor mij als een warme deken. Je deelt bepaalde gevoelens met elkaar, je leert van elkaar. Dit mentale gedeelte werd gedurende 6 bijeenkomsten door een gedragstherapeute begeleid. De deelnemers waren er veelal met partner. Het fysieke gedeelte was ook weer in groepsverband. Hoewel ik al jaren sportte heb ik ook dit als zeer prettig ervaren. Ik heb hier vooral mee geleerd waar mijn fysieke grenzen liggen.

@Josephine Lugtenburg,
heel veel succes gewenst!

19:03 27/08/2014

Josephine Lugtenburg

Dank voor de reactie Annemarie,
ik lees dat de meeste met partner kwamen. Ik zal dit merendeels alleen doen want er moet gewerkt worden door manlief maar ik ben een grote meid!
Fijn om te lezen dat je er veel aan hebt gehad, ik hoop dat dit bij mij ook het geval is. Ik zal echter niet alles mee kunnen doen omdat ik een kanaalstenose in mijn rug heb waar ik nog aan geopereerd moet worden en ben dus best beperkt in mijn bewegingen i.v.m. De pijn in mijn rug. Er zitten zenuwen bekneld.
Groet en alle goeds gewenst!

10:46 28/08/2014

Libera

Hallo Josephine, door omstandigheden ben ik ook zonder mijn partner naar de revalidatie geweest. Er zal zeker rekening gehouden worden met je beperkingen.

Heel veel succes!

13:38 28/08/2014

Maria Van Eijck

Beste Annemarie, bedankt voor uw verhaal. Heeft u de revalidatie vanuit een ziekenhuis gevolgd of op andere plaatsen?
Josephine, succes volgende week en graag lees ik uw ervaringen.

16:20 28/08/2014

• meer