VES | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

00:40 09/08/2018

VES

heb reeds zo'n 50 jaar last van hartritmestoornissen.
soms meer / soms minder heftig. was in al die jaren al een keer of 5 bij cardiologen die VES constateerden. Op zich kon ik daar altijd redelijk mee omgaan, bij overslaan een paar keer "hoesten"en ik kreeg de boel weer op orde/ritme.
Bij inspanningen zijn er na een minuutje de ongeregelde slagen maar bij gestaag doorgaan met die inspanningen verdwijnen die .
Inspanningstesten in het ziekenhuis worden "wegens vermoeidheid' gestaakt.
Nu is mijn konditie ook al lang niet meer wat het was, was vroeger een duursporter - dienstplichtig marinier - lange afstand zwemmer en schaatser  / tot mijn 22-ste geen centje pijn.
Tegenwoordig kan ik soms bij alleen al bij twee trappen oplopen  behoorlijke ritme storingen ervaren die  "binnen in" erg pijn doen in de volle breedte - links en rechts dus - van de rug.
Alsof het bloed "boven op de zuigers" van het motortje een uitweg moet vinden in de leidingen.
Dit zelfde overkomt mij ook bij tegen de wind inlopen bij koud weer.
Voor mij staat de beoordeling van de cardioloog- onschuldige ventriculaire extrasystolen- dan ook op de tocht.
Nu kan ik wel weer naar het ziekenhuis gaan maar mijn vertrouwen heeft een geweldige deuk opgelopen , moet mij daar noodgedwongen veelvuldig melden en ben nog steeds onder controle in het academisch ziekenhuis,
Reden - bij een eenvoudig galblaas operatie ( ercp) perforeerde de gastroloog mijn darm en lag ik  drie maanden in het ziekenhuis, onderging twee grote buikoperaties ( umcg) en meerdere ingrepen ( amc) mis de galblaas en nog wat meer.
Heb nu recidiverende cholangitis met daarbij als medicatie de nodige antibiotica - al twintig jaar lang ciprofloxacine , cilistinesulfaat en tobramicine.( dat kan mijnsinziens ook nooit goed komen op termijn.)
Heb het eigenlijk wel een beetje gehad met de medici , loop dus zo weinig mogelijk naar "de dokter".
Gezien de nu optredende ritme problemen zal ik er toch iets aan moeten doen, en om niet direkt met een "witte jas "te worden geconfronteerd leek me dat dit forum misschien iets kan zeggen over de wat ik  /synchroon met de extra systolen/ als "vloeistofdruk in de leidingen" ervaar.
Zie uit naar de reactie.
AJV.

0
4

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Omdat u uw bericht op dit deel van de website plaatst, wordt u toch met een ‘witte jas’ geconfronteerd.
Voor zover u mijn mening op prijs stelt, kan ik u zeggen dat er zeker goed behandelingen bestaan voor frequent voorkomende overslagen. U kunt een second opinion overwegen als uw vertrouwen in de medische stand niet te zeer geschaad is.

Als u een reactie van andere mensen wilt verkrijgen met dezeflde klachten, plaats dan uw bericht op het forum.

09:38 09/08/2018

auke de vries

dank,
ik ga komende dagen dan toch maar bij mijn huisarts langs, die draagt overigens nooit een witte jas.
groet,
AJV

23:14 10/08/2018

Merel

Antibiotica kunnen soms nodig zijn en dit is natuurlijk wat anders dan een blaasontsteking die je wat makkelijker met natuurlijke middelen kan behandelen. In elk geval verstoren antibiotica wel je darmflora en zorgen ze, net als de meeste medicijnen, voor tekorten aan tal van vitaminen en mineralen. Het kan dus zinvol zijn om daar ook aandacht aan te besteden. Bij hartritmestoornissen spelen je voedingspatroon en tekorten aan diverse voedingsstoffen een rol. Op die manier kan je je gezondheid in elk geval ondersteunen; echter niet in plaats van medische hulp

20:39 11/08/2018

auke de vries

kan ik de tekst die ik schreef en per abuis ook op het openbare deel zette niet meer verwijderen?
ajv

23:39 12/08/2018