Herstel na PV isolatie | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

15:07 29/08/2018

Herstel na PV isolatie

Hallo!

Vorige week (23-8-18) heb ik in het CZE n.a.v. mijn hartritmestoornissen een PV-isolatie ondergaan. Binnen 2 uur was ik al weer terug op de verpleegafdeling en ik kan me nog vaag herinneren dat een arts direct na mijn ontwaken me vertelde dat alles goed was verlopen. Ik kom er nu achter dat de informatieve nazorg toch wel wat te wensen over laat. Ik ben naar mijn mening toch wel onvoldoende geïnformeerd s`avonds naar huis gestuurd. Ik heb de zaalarts wel vragen gesteld, echter gaf hij aan dat hij mijn dossier niet kende en daardoor bleven zijn antwoorden vrij algemeen.

Ondanks dat ik me na de ingreep wel al iets beter voel is mijn hartslag hoger, meer onregelmatiger en ervaar ik nu constant "overslagen". Mijn voorgeschreven medicijnen moet ik de komende tijd doorslikken, maar ik ervaar zeer vervelende bijwerkingen van de Flecainide die ik daarom maar niet meer slik. Ondanks de aanhoudende ritmestoornis voel ik me beter zonder deze medicijnen. De bloedverdunners neem ik wel volgens voorschrift.

Concreet vraag ik me af:

-       Is de aanhoudende ritmestoornis na PV-isolatie ingreep normaal en/of moet ik me daar zorgen over maken

-       Wanneer verdwijnt de ritmestoornis bij een succesvolle PV-isolatie ingreep

-       Mag/kan ik zonder Flecainide

-        Waarom hoef ik pas na 10 weken terug naar de cardioloog. Kan er binnen korte tijd na de ingreep niets mis zijn gegaan

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Maria Van Eijck

Hallo,
Is de aanhoudende ritmestoornis na PV-isolatie ingreep normaal en/of moet ik me daar zorgen over maken?
Het is normaal dat u de eerste periode na de PV-isolatie nog klachten ervaart van aanhoudende ritmestoornissen. Het is zelfs mogelijk dat deze meer zijn dan voor uw behandeling.
Wanneer verdwijnt de ritmestoornis bij een succesvolle PV-isolatie ingreep.
Het is de bedoeling dat de klachten binnen 3 maanden verdwenen zijn, anders wordt er gesproken dat de PV-isolatie niet succesvol is geweest. rond deze tijd heeft u als het goed is ook de controle afspraak staan bij de cardioloog.
Mag/kan ik zonder Flecainide.
Meestal wordt de medicatie doorgebruikt tot het eerste poli bezoek. En juist de PV-isolatie is om later de medicatie niet meer te hoeven gebruiken.
Waarom hoef ik pas na 10 weken terug naar de cardioloog. Kan er binnen korte tijd na de ingreep niets mis zijn gegaan.
U komt rond die periode pas terug bij de cardioloog omdat er dan meerzicht is of de behandeling geslaagd is of niet. En of u kan stoppen met bepaalde medicamenten. Er zijn wel dingen die mis kunnen gaan van te voren, maar dat is vooral aan de behandeling gekoppeld. Denk hierbij aan problemen met de lies, dat deze blauw worden. Dus niet gerelateerd aan ritmestoonissen.
Hopelijk kunt u hier iets mee.

Met vriendelijke groeten maria

08:38 30/08/2018

Jeffrie de Laure

Dag Maria,

Dank je wel voor je antwoord. Hier kan ik wat mee.

16:51 30/08/2018