Ritmestoornis? | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

16:19 03/09/2018

Ritmestoornis?

Hallo,

Ik had de vraag al eens gesteld, maar niet geplaatst of op gereageerd, dus bij deze nogmaals:

Hallo allen,

Ik heb hier al eens eerder gepost, vooral vanwege overslagen i.c.m. hyperventilatie en paniekstoornis. Jaren geleden ook onderzoeken naar het hart gehad ivm vroege dood van mijn vader aan hartkwaal. Daar niks uitgekomen, en het ging een poosje redelijk. Echter vanaf Koningsdag dit jaar ging het weer mis. Met mijn dochter op mijn nek vanuit het niets hart op hol, dit keer voor het eerst duizelig, druk op de borst en pink in arm. Na ca anderhalve minuut verdween dit weer. Wel enorme paniek. 6 weken geleden midden in de nacht wakker met hele hoge hartslag en paniek. Na een uurtje of 2 weer rustig. En het laatste voorval van vannacht heeft me erg doen schrikken. Lag rustig op bed en stond even op om naar toilet te gaan. Daar kreeg ik een overslag gevolgd door nog een, die bleven aanhouden. Daardoor in paniek geraakt en de hartslag schoot omhoog, echter bleven de overslagen ook met dit hoge harttempo gebeuren en dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Is dit reden tot onrust? Alles duurde bij elkaar een minuut of 3. Ik slik als medicatie metoprolol 25 mg en rode rijst gist tegen cholesterol. Magnesium en omega 3 voor de supplementen. Ben nog steeds sportief, niet te zwaar en rook niet. Wel op vakantie nu, dus wel een borreltje meer als normaal. Heb de eerste week van de vakantie overigens erg veel last van duizeligheid gehad. Voel me meestal niet goed de eerste week van de vakantie, dus daar in eerste instantie minder aandacht aan gegeven. Hoop dat u wat kan met dit verhaal....

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Pepijn Van der Voort

Sorry, ik had hem al beantwoord, maar er is blijkbaar iets misgegaan.

Overslagen zijn op Hartvolgers al vaak besproken, gisteren heb ik hier nog een aantal vragen beantwoord. Samenvattend, iedereen heeft meer of minder overslagen, ze geven meer of minder klachten, maar ze zijn onschuldig.
Maar, als U beschrijft dat het hart gedurende een paar minuten “op hol slaat”, en daaronder verstaan we dat het hart heel snel klopt, dan is dit misschien iets anders dan gewone overslagen. Nog niet iets om je zorgen over te maken, maar misschien wel iets wat we kunnen behandelen. Als U dit inderdaad voelt, dat het hart gedurende bepaalde tijd heel snel klopt, moet U dit nog een keer met Uw arts bespreken, of beter, een keer een ECG laten maken tijdens het op hol slaan. Maar wat het ook is, het is onschuldig. En het lijkt er op dat U zich zorgen maakt, en daar is geen reden toe. Zoals al vaker gezegd, overslagen moet je leren accepteren. Sterkte!

21:16 03/09/2018

Reizende

Dank! Zijn de overige genoemde klachten ook geen reden tot zorg?

11:05 05/09/2018