Hartoverslagen | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

14:32 20/09/2018

Hartoverslagen

Hallo. Ik ben voor het eerst op dit.forum. Sinds 2 jaar heb ik regelmatig hartoverslagen. In mei werd het zo erg, continu . Ik ben in paniek naar de huisarts gegaan. Die sprak over bigemini. Ik ben naar de cardioloog verwezen en moest beginnen met atenolol 25 mg. De hartoverslagen bleven dagen aanhouden, werd daarna rustiger. Bij de cardioloog is een ecg gemaakt, echo en 24 uurs holte gehad (gedurende deze onderzoeken geen klachten). Volgens de cardioloog is alles in orde, hoef niet meer terug te komen. Het is ongeveerd 5 weken goed gegaan, nauwelijks.klachten, maar sinds enkele dagen weer continu overslagen. Ik wordt er erg angstig en.nerveus van. Is dit terecht? Of moet ik er nu maar gewoon vanuit gaan dat alles.goed is (zo voelt het niet). Kan het zijn dat ik de overslagen versterk.door mijn angst ervoor of dat ik er teveel op.focus? Graag een reactie. Alvast bedankt
0
4

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Uw probleem komt zeer vaak aan de orde op ons forum. U zult veel vinden als u zoekt op extrasystole, extra's of overslagen.
Er is geen enkele reden tot zorg en ongerustheid. Overslagen kunnen alleen wel hinderlijke klachten veroorzaken. Sommige mensen voelen er niets van, andere ebben er veel last van.
Als u overslagen in bigeminie heeft, dan heeft u er genoeg om ook na te denken over een catheter-ablatie. U bent dat vrijwel zeker van het probleem af.

In ieder geval voor nu geen zorgen. Atenolol werkt slechts in een minderheid. Er bestaan andere medicijnen die zouden kunnen helpen tegen uw klachten, maar daarvoor adviseer ik u een verwijzing naar een cardioloog.

15:57 20/09/2018

Mario Been

neem rust. Vertel uzelf dat er niks is om bang voor te zijn. Bij mij heeft Dormesan druppels van Vogel direct resultaat gebracht. Overslagen zo goed als weg, en ben veel kalmer.
Sterkte.

18:13 07/11/2018

JoyceOuderkerk

Bij angst worden de bijnieren geprikkeld en gaan meer adrenaline maken, waardoor het hart meer geprikkeld wordt.

19:55 07/11/2018

Dokus

Ben matig met alcohol en drink geen koffie anders decafé en lijf veel bewegen.

09:26 09/11/2018