Ablatie | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

19:49 08/10/2018

Ablatie

Geachte Heren

Ik had veel last van af en ben op advies van de cardioloog metoprolol gaan slikken ,aangezien daar erg moe van was heb ik besloten voor een ablatie .De ablatie van hart flutters en de pvi zijn geluk m.uv. van 1 longven die niet bereikbaar was tijdens de behandeling .Advies vande cardioloog was destijds voor een herhaling ,maar dan een magneetablatie.Inmiddels ben ik een halfjaar verder en afgebouwd met alle medicijnen.Echter 1 x per week gaat mijn hart op hol voor een half uur waarna hij weer rustig wordt af en toe 1 x maand blijft hij fibrileren en neem ik 1 tablet 2,5 mbt bisoprolol.MIjn vraag aan u is ,wat zijn de criteria om een patiënt permanent aan de betablokkers te zetten en of te ableren

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Pepijn Van der Voort

Het is opmerkelijk dat U 2 klachten beschrijft, namelijk “op hol” en “fibrilleren”, waarmee U suggereert dat er misschien 2 verschillende ritmestoornissen zijn. Dit is wel belangrijk om met Uw eigen cardioloog te bespreken, misschien is er een andere onderliggende ritmestoornis.
Er zijn geen specifieke criteria voor medicatie of ablatie. U bespreekt met Uw eigen cardioloog wat voor U het beste is, en dat kan dan of medicatie, of ablatie zijn, of zelfs de keuze om niets te doen. Succes!

10:26 09/10/2018

Mario Been

bètablokkers mag men eigenlijk niet langer dan 3 maanden gebruiken is de richtlijn. Maar in Nederland hebben artsen daar vaak een uitzondering voor.

de soort wekelijkse en maandelijkse ritmestoornissen herken ik. Blijf continue luisteren naar je eigen lichaam, rust op tijd vooral tijdens opwinding en/of inspanning en heel belangrijk: voldoende zuurstof.
Het gebeurt soms wel eens in een benauwde winkel waar je bent, of als je huis te weinig gelucht wordt. Raam open, en bij die winkel direct de buitenlucht in vluchten!

15:52 14/10/2018