Hartoverslagen | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

07:14 22/11/2018

Hartoverslagen

Geachte mevrouw, heer,

Ik zie veel vragen over hartoverslagen, maar nit precies mijn vraag. Ik voel er bijna elke dag een aantal maar soms heb ik perioden met heel veel overslagen. Al vaker bij huisarts en bij cardioloog geweest. Ik voel ze zeker al 30 jaar, ik ben nu 52 jaar oud. Deze week begonnen ze weer na een zware periode. Ik kreeg veel pijn in de rug en in de borst, steeds op een andere plek, komend en gaand, en ik vermoed echt dat dat niet van mijn hart komt. Toch een beetje ongerust en dan beginnen de hartoverslagen weer. Meestal gaan ze weg bij bewegen, nu lijkt het juist erger te worden als ik ga wandelen. Ik word hier ongerust van want ik hoor vaak dat juist hartoverslagen bij beweging gevaarlijk kunnen zijn. Ook hoor ik dat meerdere overslagen na elkaar (en die heb ik geregeld) in de kamer ook gevaarlijk zijn. Kan je voelen waar een overslag vandaan komt? Twee vragen dus. Zeer bedankt voor uw tijd en aandacht!

vriendelijke groet,

Sytse de Jonge

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Pepijn Van der Voort

Het is niet zo dat overslagen bij inspanning gevaarlijk zijn, en ook niet als je er een paar na elkaar hebt. En je kunt niet voelen of een overslag uit de kamer of uit de boezem komt. Het is bij de meeste mensen zo, dat overslagen vaak periodiek optreden, dus dat je er soms veel last van hebt en op andere momenten niet. Zo hebt u het al 30 jaar, en zo zal het. ook nog wel 30 jr, of meer, doorgaan. Maakt U zich geen zorgen!

11:17 22/11/2018