Medicijn statines | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

23:47 10/01/2019

Medicijn statines

Mijn situatie, 6 jr geleden hartstilstand, gereanimeerd, alleen medicijnen, ivm verkalking te dunne ader, geen operatie of dotter. Ik heb na 6 jr zelf besloten om mijn pravastatine ,40 mg, te halveren ,kan dat kwaad? Dit ivm met spierpijn ,etc. Dan mijn man,62 jaar, 3 jr geleden hartinfarct, en 2 stands, en atorvastatine40 mg. ,ook gehalveerd.... het zit me niet helemaal lekker, en kan het kwaad? Groet, gejamauritz.

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Maria Van Eijck

Hallo.
Spierpijn is de bijwerking van Statine.
Begrijpelijk dat u de dosering anders wil. Maar dat moet u via de huisarts of cardioloog regelen. Misschien is het handig om van soort te wisselen waar u minder spierpijn van heeft. Er zijn veel meer opties dan alleen het verlagen van de medicatie. Het zal waarschijnlijk uitproberen zijn wat voor u het beste medicijn is. Dus geef het gelijk aan als er weer klachten zijn. U bent hier helaas niet de enige in. Die komt zoveel voor in de praktijk. Hou voor U zelf bij welke medicatie in welke dosering klachten geeft. Succes

04:42 11/01/2019