na ablatie | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

18:01 14/01/2019

na ablatie

In 2011 heb ik 2x een PVI ondergaan, met prima resultaat, klachtenvrij zonder medicatie.

Ik sport veel, zonder klachten.

Wat ik merk is dat bij het opstarten bij het fietsen , nm na maaltijd, het rime onregelmatig kan zijn, zonder tachicardieen of fibrileren.

Voelt ook net niet fijn.

Heb dat nooit bij hardlopen, wat ik frequent doe, ca 10 km per keer, maar dat doe ik altijd nuchter.

Ook merkte ik na de PVI altijd nog wat startkalchten, ivv trager op gang kunnen komen op de fiets, lijkt op nog rest van gebruik B bokker.

Zijn dit normale verschijnselen?

Merk dat ook met volle maag bij liggen op links, waarbij ritme herstelt na liggen op Re.

VG: Nissen plastiek vw maag-gerelateerde ritmeklachten.

Na Nissen 4 jaar klachtenvrij geweest maar nadien toch weer PAF ontwikkeld.

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Pepijn Van der Voort

Ik spreek veel mensen na hun ablatie, maar deze symptomen herken ik niet duidelijk.
Het verhaal van de ritmeklachten bij start van sport zou bij overslagen (extrasystolen) kunnen passen. Misschien dat op een of andere manier de maag of buik hier een rol bij speelt, omdat het wel optreedt bij een volle maag en niet bij een lege.
Maar ja…. Als het inderdaad zulke overslagen zijn, zit er weinig anders op dan deze te accepteren. Proberen met medicijnen deze voorkomen lijkt mij wat overdreven.
En ik ben wel benieuwd, zijn er meer mensen na een ablatie die dit verhaal herkennen…?

16:26 15/01/2019