Na ablatie | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

15:52 21/01/2019

Na ablatie

Heb een week geleden een ablatie gehad ( ben 33 jaar). Eerste drie dagen ging het perfect. Constant ritme. Maar na drie dagen begon het weer, de overslagen. Is dit normaal? Ben ook gestopt met sotalol (3*40mg), vijf dagen voor de operatie. Mn handen trillen en een onrustige gevoel. Geen pijn op het hart, wel overslagen bij een kleine inspanning. 

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

U vermeldt niet welke ritmestoornis is behandeld. Als dat voor overslagen was, dan is de kans groot dat het niet heeft gewerkt. Als het voor aanhoudende snelle hartritmes was, dan kun je zeker niet concluderen dat het mislukt is.
Het stoppen met een medicijn als sotalol geeft altijd een soort re-bound effect, omdat de rem op het stress-deel van het autonome zenuwstelsel (dat is ook een effect van sotalol) wegvalt. Daardoor is nu nu wat overprikkeld, maar dat verdwijnt binnen enkele dagen.

17:10 21/01/2019