Hartritmestoornis | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

23:48 03/02/2019

Hartritmestoornis

Metoprolotartraat-AB/ 100mg, 1 pil per dag. Xarelto 20mg-bloedverdunners.1 per dag.ik heb er een lange tijd geen last van gehat.ik heb het nu ongeveer 2 weken dat het is begonnen toch zeker een paar jaar niet,het komt altijd s'avonds op meestal na 21 uur,als ik Tv aan het kijken ben het slaat ook wel eens een dag over hoor.door een raar gevoel in mijn buik ik voel dan met mijn vinger  bij de Halsslagader dat die op eens in een hogere versnelling gaat.soms duurt het iets langer 10 minuten maar ook een paar minuten voor dat het weer stabiel klopt.ik voel ook een lichte duizeling in mijn hoofd en dat is zo weer voorbij hoor.ik word daar onrustig van. mijn bloeddruk is kort geleden opgenomen 183/62 .Wat vind u moet ik naar mijn Huisarts toe ?.

Hans

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Op grond van uw medicijnen lijkt het mij dat u boezemfibrilleren heeft. Wat u beschrijft zou heel goed passen bij korte versnellingen van het hartritme, wat vaker voorkomt bij boezemfibrilleren.
Omdat u een goede bloedverdunner gebruikt is er geen reden tot ongerustheid (boezemfbriileren kan een beroerte veroorzaken maar daartegen bent u met de xarelto goed beschermd).
Geen reden dus tot zorgen, die snel opgelost moeten worden, Als u er last van heeft, dan kunt u er wel hulp voor vragen. Ik adviseer dan wel een cardioloog.

08:42 04/02/2019