PCSK9 remmers | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

14:14 06/02/2019

PCSK9 remmers

3 jaar na bypass weer een tia gehad. medicatie is kinderaspirientje en 3 verschillende soorten in hoge dosis maagzuur remmers en nog brand ik weg, Neuroloog ziet geen reden medicatie aan te passen. Huisarts wil me aan 2 soorten beta blokkers hebben ( gaat mijn kwaliteit van leven van 90% naar pakweg 5% en cardioloog heeft alles nog eens bekeken en stelt voor aan de DCSK9 te gaan. Nu lees ik dat dit nog kort in de handel is, mega duur en 1 op de 73 mensen heeft er levensverlenging door. Bijwerkingen: suikerziekte, uricaria en injectieplek.  Ben ik nou knettergek om dit je gaan injecteren of ben ik erg zwart/wit. Graag ervaring reactie. 

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Harold Helmes

Beste Cor, de PCSK-9 remmers zijn inderdaad een ontwikkeling van de laatste jaren, er zijn op de Nederlandse markt nu 2 middelen beschikbaar, Alirocumab en Evolocumab.
De middelen zijn zeer effectief in het verlagen van met name het LDL-cholesterol en bieden een uitkomst voor patiënten die niet tegen de gewone cholesterolverlagers (statines) kunnen of hier onvoldoende resultaat mee bereiken. De meest voorkomende bijwerkingen die wij tot nu toe gezien hebben betreffen locale huidreacties op de injectieplaats en klachten van neusverkoudheid. Ik begrijp dat je graag ervaringen ontvangt van gebruikers van dit platform, hopelijk lezen zij je oproep en willen zij hun ervaringen met je delen. Voor extra aandacht kun je je vraag ook nog in de rubriek “forum” plaatsen.
vr. groet Harold Helmes

20:30 06/02/2019

Lourens Hooisma

Bij mij werkt het geweldig.. ik voel me er goed om! geen krampen, meer!! heerlijk!

19:07 07/02/2019