avnrt ablatie ingreep onder sedatie | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

12:48 08/03/2019

avnrt ablatie ingreep onder sedatie

Hallo,

Ik heb ondertussen heel wat gegoogled in verband met ervaringen van ablaties voor SVT en in het bijzonder AVNRT.

Ik heb hiervan geleerd dat ze in Amerika en Engeland bijna altijd hiervoor een vorm van “twilight” sedatie (roes) krijgen, zodat je dit toch op een comfortabele manier kan ondergaan. Blijkbaar worden de hartritmestoornissen ook mét sedatie zonder problemen opgewekt. Indien niet via katheder dan wel via Adrenaline. Én dat deze ingrepen ook succesvol blijken te zijn. In België en Nederland hoor ik van ervaringen dat ze het weinig doen. Ik begrijp dit niet zo goed. Of is mijn info verkeerd?

Zelf moet ik mijn ablatie voor AVNRT krijgen in België volgende week en ik zie het absoluut niet zitten om dit zonder enige vorm van roes te ondergaan.

Dus vroeg ik me af of u mij hier meer uitleg over kan geven wat dan het verschil is met ene en andere land, terwijl het allemaal mensen zijn met zelfde diagnose in dit specifiek geval AVNRT. Het mag toch niet de bedoeling zijn dat je tijdens de ingreep pijn of ander ongemak ondervindt. Ik weet dat dit voor iedereen anders voelt, maar diegene die geen enkele vorm van sedatie of pijnbestrijding krijgen, veel van die ervaringen zijn toch wel wat afschrikwekkend.

alvast bedankt voor uw uitvoerig antwoord!

0
16

Je moet Inloggen om te reageren

AV

Hoi Hart Patient,

Dat is fijn om te horen. Jij had ook AVNRT? Is het dan afhankelijk waar ze branden dat je dat niet hebt gevoeld? Ik las dat op bepaalde plaatsen in het hart je het minder zou voelen dat ze branden, is het dan omdat dit dicht tegen de AV-node aanzit dat je het niet voelde?

En het binnengaan in het hart met de katheders, ik hoorde van sommigen dat het een gevoel geeft dat je naar adem moet snakken en dat je hart dan alle kanten uitgaat?

Dat kan ik wel hebben, ik hoorde van sommigen dat ze je hart 300 laten slaan, dat lijkt me wel heel veel niet?

Dank voor je antwoord alvast!

13:57 11/03/2019

Hart Patient

Hoi,
Ik had ook AVNRT, ze gaan volgens mij niet met de katheter in je hart.De katheter gaat in je lies omhoog naar de plek, heb ik ook niet gevoeld. De prik in je lies voel je wel, maar valt mee.Andere ablaties voel je wel volgens mensen, bij deze ablatie heb ik niets gevoeld. Ik vroeg wanneer ga je beginnen met branden zei de arts ik heb het al gedaan. Ik denk niet dat je hartslag 300 gaat worden, lijkt mij een beetje veel. Je moet wel dat hij omhoog gaat, dan is te zien waar het foutje zit. Dan branden en klaar, en hopelijk is het dan gelukt. Dan ben je van deze ellende af.
Nou succes he

15:49 11/03/2019

Petra

Hi,

Ze gaan wel met de katheter in je hart ( worden op meerde plaatsen in positie gebracht )
Anders valt niet te mappen ( in kaart te brengen ) waar de stoornis precies zit.
Ook wordt met de katheter punt later gebrand op de plek van de stoornis.

Ik heb forse pijn gehad tijdens het branden bij de eerste ablatie voor AVNRT. Deze bleek ook niet succesvol.
Daarna een 2e ablatie voor AVNRT en nog 1 voor AT..waarbij ik een fentanyl/diazepam combi
heb gekregen om het dragelijker te maken.

Het opwekken is niet vervelender dan een uren durende stoornis die er vanzelf inschiet!
En ze doen het niet langer dan nodig !
Het opvoeren van de katheters voel je in principe niet tenzij foute afslag ( dan kan je het onder in je rug voelen ) .

Als je frequente aanvallen hebt is ablatie de beste optie. Leven met frequente aanvallen is
geen pretje.

17:16 11/03/2019

AV

Hoi Petra,
Die fentanyl-diazepam combo waarover je spreekt dat is dan eigenlijk die roes, twilight sedatie die je dan hebt gekregen, dat lijkt me zeer aangenaam, als ik het goed voorheb is dat dan om het pijnloos te maken en je ook te ontspannen?
Heeft dat bij jou goed gewerkt?

00:27 12/03/2019

Petra

Hi AV,

Die combi werkt heel goed tegen evt pijn bij het branden en de diazepam zorgt voor ontspanning.
Je bent goed ontspannen maar nog wel in staat te reageren op vragen van de dokter.

Dus ja na het drama van de 1ste ablatie heeft het bij mij heel goed gewerkt de 2e en 3e keer.

Gewoon bespreken met je cardio.

Waar wordt jij geableerd in België?

07:50 12/03/2019

• meer