Uitslag event recorder gepolla.... pvc? | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

22:53 16/04/2019

Uitslag event recorder gepolla.... pvc?

Goedenavond, Ik ben vanmiddag bij de cardioloog geweest voor de uitslag van de echo en 2 weekse eventrecorder. Echo was helemaal goed. Event recorder ook. Maar zagen wel vele overslagen en runners (meerdere overslagen achter elkaar). Ik had een heel fijne cardioloog. Legde alles zeer uitvoerig uit en kon mn vragen stellen. Maar... nu stond er bij een van de stukjes die ze opgeslagen hadden van de event recorder iets bij geschreven van... gepolardeerd pvc? of zoiets. Ik ben dus vergeten te vragen wat dat betekend. Kan En iemand me daar meer over vertellen? Ik heb verder wel bloed moeten prikken voor nieren, schildklier en bloed armoede. Ben er erg blij mee. Duidelijkheid. Nu de betekenis van de poleerde of gepolardeerd pvc of zoiets betekend. Alvast bedankt. Mvg Debbie
0
3

Je moet Inloggen om te reageren

Pepijn Van der Voort

Ik denk dat wordt bedoeld een “geinterpoleerde PVC”, wat heel normaal is. Ik zal proberen het uit te leggen.

Bij ons normale ritme, het sinusritme, begint een impuls in de sinusknoop in de boezem, en deze impuls trekt van de boezem naar de kamers. Het sinusritme is vrij regelmatig en heeft een frequentie tussen de 40 en 100 slagen in rust. Bij iedereen komen wel eens overslagen voor, extra hartslagen uit de boezem (PAC) of de kamer (PVC); een dergelijke overslag verstoort meestal even de regelmaat van de sinus-hartslagen. Soms echter valt een dergelijke overslag precies tussen 2 sinusslagen zonder het regelmatige ritme te verstoren. En dat noemen we een “geinterpoleerde” overslag (PVC). Helemaal normaal.

19:58 17/04/2019

Deb1972

Dank Ik u wel. Ik meende dat er iets stond met gepollardeerd, maar hetzij heel goed wat u aangeeft kunnen zijn. Lijkt er wel erg op 😊.
Wellicht kunt u me ook het volgende uitleggen of beantwoorden.
4 a 5 jaar geleden kwamen ze alleen uit de kamers. Nu ook uit de boezems. Is dit zorgelijk? (Vast niet, anders had cardioloog dat verteld). Maar hoe kan zoiets uitbreiden. Daarbij is er een (grote?) kans dat het erger wordt of kan het ook helemaal overgaan?

Alvast bedankt.

20:27 17/04/2019

Francine Steerneman

Als antwoord op je vervolgvraag. Extra slagen vanuit de boezem zijn niet zorgelijk.
Ze kunnen vervelend zijn als je ze heel goed voelt maar zijn nog steeds een normaal verschijnsel.
Het is niet zo dat het met de tijd erger wordt en vaak gaat het ook niet helemaal over omdat het nu eenmaal een normaal verschijnsel is. Je kunt er meer of minder last van hebben in bepaalde periodes en dit heeft vooral met spanning of gebruik van uitlokkende middelen zoals koffie, alcohol en gekruid eten te maken. In de regel is het zo dat wanneer je er erg mee bezig bent je ze ook meer zult voelen dus ik zou zeggen. Beschouw het als iets normaals wat erbij hoort en leef lekker en gezond verder.

10:27 23/04/2019