hartritmestoornis | Forum

Terug

Forum

23:32 17/04/2019

hartritmestoornis

Hallo, 

Ik heb 2 week lang een eventrecorder om gehad om uit te kunnen sluiten of ik wel of geen hartritmestoornis heb.. Nu zag ik toen ik wakker werd op de eventrecorder dat mijn hartslag 150 was? het enige wat ik had gedaan was naar de badkamer lopen ik had verder geen last van hartkloppingen etc als ik niet op de recorder had gekeken zou ik dit niet eens gemerkt hebben is dit normaal dat je hartslag zo hoog is bij wakker worden? 

Ik drink nooit alcohol ik heb laatst tijdens het dragen van de eventrecorder een glas wijn genomen omdat ik weet dat ik hier heel slecht op ga en dat was ook nog zo ik kreeg een super snelle hartslag en werd duizelig, hartkloppingen en een soort zwak gevoel in het lichaam.. is dit een normale reactie op het lichaam met 1 glas alcohol? of zou dit een ritmestoornis kunnen zijn? of is dat absoluut niet mogelijk door alcohol 

Ik heb ook in rust regelmatig plotseling last van een hele snelle hartslag met hele erge hartkloppingen en af en toe daarbij ook duizelig en kortademig.. Ik kan door deze klachten niet meer slapen.. Ik heb dagelijks last van hartkloppingen soms wel 24 uur.  

mijn ecg en holteronderzoek in het verleden waren goed maar op dat moment had ik dus geen last ik wacht nu nog op de uitslag van de eventrecorder.. maar ik weet dat als ik deze vragen stel aan mijn cardioloog dat hij mijn vragen niet zou beantwoorden 

0
3

Je moet Inloggen om te reageren

Petra

Hi,

Tijd voor een andere cardioloog zou ik zeggen.
Je zou heel goed ritmestoornissen kunnen hebben en het is algemeen bekend dat
die vaak niet optreden tijdens het dragen van de holter/ event recorder.
Maar dit wil dus niet zeggen dat het er niet is…….

Op zoek gaan naar een arts die wel wil luisteren is verstandig.

Succes

18:15 22/04/2019

DanielleTimmer

Dankjewel Petera voor het bericht terug

Ik heb gelukkig deze keer bij het dragen van de eventrecorder wel meerdere keren last gehad
3 Mei krijg ik de uitslag is dus even afwachten..

Ik ben het helemaal met je eens dat ik een arts moet vinden die wel naar mij wilt luisteren! De cardioloog wou mij eerst geen eventrecorder meegeven maar omdat ik aangaf dat ik bij alle onderzoeken geen klachten heb ervaren
heeft hij alsnog een eventrecorder meegegeven
Vragen die ik aan hem stelde wou hij niet beantwoorden..

Vraag mij dan ook af of je met alcohol een hartritmestoornis kan uitlokken (1 glas wijn)? Of dat dit helemaal los staat van elkaar?

Het is voor mij afwachten op de uitslag en hopen dat ik alsnog antwoord ga krijgen op mijn vragen van hem.. Als iemand het weet over alcohol en een hartritmestoornis hoor ik het graag!

Groetjes

22:06 22/04/2019

Nel

Hallo,
Ik was even benieuwd of je nog de uitslag ontvangen heb?

12:26 19/05/2019