Verlaging metoprolol | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

14:32 19/04/2019

Verlaging metoprolol

Een aantal keren eerder heb ik hier al een vraag gesteld, die waren wat meer focust op de problematiek rondom mijn hoge hartslag. Met de adviezen veel rust nemen, stress vermijden en beweging is de hartslag aardig omlaag gegaan terwijl ik 50mg metoprolol retard slikte.

In overleg met de cardioloog en huisarts is toen ook besloten om langzaam via 37,5mg (1,5 25mg tablet) naar 25mg te gaan. Qua hartslag etc gaat dit goed, in rust zit ik veel rondom de 60 - 80 en bij lopen etc. 90 - 110, langdurig lopen brengt hem richting de 145 - 150. Iets wat voor mij eigenlijk nooit speciaal was en waar ik mij helemaal niet druk om maak. De bloeddruk is normaal tussen de 120/75 en 145/90, dus nog niets schokbarends.

Nu vraag ik mij wel af, ik voel mij sinds de verlaging hondsberoerd en ik heb het gevoel ik eigenlijk niks kan qua energie. Als ik bezig ben krijg ik een branderige rug en voel ik mij gewoon uitgeput. Kan dit een reactie zijn van mijn lichaam op het verminderen van de metoprolol? 

Ik snap dat een medisch advies niet gegeven mag worden hier, maar ik twijfel of ik niet terug moet naar mijn oude dosering. Of is het een kwestie van wennen en opnieuw 'inregelen' van je lichaam en dus even doorzetten? 

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Pepijn Van der Voort

Vervelend dat dir klachten optreden, maar het lijkt mij niet zo heel waarschijnlijk dat dit direct heeft te maken met de geringe verlaging van de metoprolol dosis. Bespreek dit even met Uw huisarts!

12:54 21/04/2019