Boezemtachycardie | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

11:36 17/05/2019

Boezemtachycardie

Geachte heer/mevrouw,

18 april j.l. heb ik een ablatie gehad voor de jarenlange last van boezemfibrilleren, en ondanks dat mij vele malen is vertelt dat het geen effect zou hebben, en wat alle bijwerkingen zouden kunnen zijn is het wel gelukt en uiteraard ben ik er erg blij mee.

Echter een bijwerking/gevolg wat niet is vertelt heeft betrekking op boezmetachycardie waar ik de afgelopen maand al weer 4 keer last van heb gehad en er weer 3 keer voor op de EHH heb gelegen. Ook is mijn ICD bijgesteld zodat hij niet meer in de war kan raken hiervan omdat ik ten onrechte schokken kreeg.

Mijn vraag aan u is de volgende ik heb inmiddels gehoord dat er mogelijk nog een ablatie gaat plaats vinden en moet in de tussentijd 2 x 80 MG SOTALOL slikken. Echter heeft de tachycardie alweer plaats gevonden en vraag ik mijzelf dus af wat ik er zelf tegen kan doen.

Kan ik nog wel fietsen (het is gebeurt tijdens fietsen) kan ik nog wel rustig ontbijten (ook hier heeft het plaats gevonden) of moet ik eigenlijk andere medicijnen voor geschreven krijgen, of op andere dingen letten.

Ik hoop dat mij een advies kunt geven.

Groet

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Pepijn Van der Voort

Vervelend, het lijkt zo wel of U van de regen in de drup bent beland. Maar toch, die boezemtachyardie heeft er misschien al eerder gezeten, maar werd gemaskeerd door het fibrilleren. Een andere theoretische mogelijk is dat de boezemtachycardie indirect het gevolg zou kunnen zijn van de eerste ablatie, maar dat is minder waarschijnlijk.

Als het zowel bij fietsen als ontbijten komt, dan kan het waarschijnlijk op elk moment optreden, en dan zou ik gewoon alles doen. En als de ablatie nog op zich laat wachten, zou U, maar alleen in overleg met Uw eigen cardioloog, kunnen overwegen de Sotalol wat te verhogen, of een middel als flecainide te gebruiken.

Succes, en hopelijk bent U na de volgende ablatie van alle problemen af!

13:42 18/05/2019