Gestopt met Perindopril | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

12:45 21/07/2019

Gestopt met Perindopril

Sinds twee maanden gebruik ik op advies van cardioloog Metrapolol en Perindopril Tert-But T 2mg. Als bijwerking kreeg ik vrij snel een droge prikkelhoest en had meer last van zweten. Het hoesten zowel op de dag als in de nacht werd erg vervelend, lag er ook nachten wakker. Na gebeld te hebben met cardioloog op proef gestopt met de Periondpril, inmiddels een week gestopt. Nu lijkt het hoesten toe te nemen, is dit nu nog mogelijk van deze medicatie?? Is het misschien toch een goed plan naar huisarts te gaan voor eventueel andere oorzaak? Vervolgafspraak bij cardioloog staat eind augustus op de agenda. Mijn vraag is alleen, hoe lang kan een bijwerking na stoppen doorgaa? 

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Francine Steerneman

Na een week stoppen mag je verwachten dat hoest als bijwerking van de perindopril over is. Wat mogelijk is is dat door het hoesten (oorspronkelijk veroorzaakt door) je luchtwegen wat geïrriteerd zijn geraakt waardoor de kriebel om te hoesten nog steeds bestaat echter kan er natuurlijk ook een andere oorzaak zijn. Probeer eerst wat hoeststroop of iets dergelijks en baat dit niet dan zou ik zeker aan een andere oorzaak denken

21:27 22/07/2019

ATM

Dank voor de reactie. Ik heb geen verschijnselen van verkoudheid, ook helpen hoestsnoepjes en drankjes amper tot niets. Ik heb toch besloten komende dagen even langs de huisarts te gaan. Beter een bezoek voor niets dan te lang door sudderen!

14:12 23/07/2019