Ziek door overslagen, iinspanning | Forum

Terug

Forum

14:42 29/07/2019

Ziek door overslagen, iinspanning

Hallo,

Zijn er meer mensen die letterlijk ziek worden van overslagen en inspanning?

Zelf heb sinds mijn hartinfarct, nu 4 jaar geleden, veel last van overslagen. Ik heb al diverse medicatie geprobeerd, maar of het helpt niet of het helpt maar heel tijdelijk. 

Mijn cardioloog heeft me doorgestuurd naar een longarts voor een uitgebreidere inspanningstest. Hierbij mocht ik al snel stoppen omdat ik last had van bigemini. Dus na elke slag een overslag. Van deze test heb ik 5 dagen moeten bij komen.

Vervolgens ben ik naar een cardioloog in een ander ziekenhuis gestuurd om te kijken of een ablatie zinvol zou zijn. Daar heb ik een MRI gehad. Gelukkig was de pompfunctie goed, maar de overslagen lijken op een punt te ontstaan waar ablatie geen zin zou hebben. Daarom heb ik medicatie gekregen voor het ritme. Na 2,5 week had ik nog steeds het idee dat ik eerder meer dan minder overslagen had. Na overleg is de dosis verdubbeld. Een aantal dagen later kreeg ik alleen steeds meer overlagen en pijn op mijn borst. Daarnaast ook misselijk. Uiteindelijk ben ik toch weer voor de zoveelste keer naar de eerste hart hulp gestuurd. Hier worden acute dingen uitgesloten en dan mag je weer weg.

Mijn conditie is de laatste tijd niet optimaal, dus ik probeer hier samen met een fysiotherapeut aan te werken. Het lukt alleen niet zo goed om verder uit te breiden. Het laatste half jaar gaat het eigenlijk steeds minder.

Ik merk als ik alles heel rustig en gedoseerd doe dat het dan redelijk gaat, alhoewel ik ook dagen heb dat haren wassen al te veel inspanning is. Maar zodra ik iets meer doe ben ik gelijk 2-5 dagen ziek. Dan heb ik nog meer overslagen, pijn op de borst, moe en misselijk.

Zijn er mensen die zich hier in herkennen? En zo ja, wat was bij juliie de oplossing?

Mvg,

Martien

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

johannaxx

Zeker niet dezelfde ervaring ,geen hartinfarct gehad ,wel jarenlange boezemfibrilleren,veel cardioversies, wat uiteindelijk na 4 ablaties is verholpen.(boezemfibr. dus) Medicatie hielp ook niet voldoende. Een pacemaker die moeilijk was in te stellen., ernstige vermoeidheid en inspanningsintolerantie Vaak pijn bij lichte inspanning,pijn tussen de schouderbladen. Aantal keren ziekenhuis in en uit. Fysio niet mogelijk,ik was niet trainbaar Uiteindelijk in overleg met cardioloog gestopt met hartmedicatie.
En toen kwam pas goed naar voren dat ik heel gauw pijn kreeg ,de betablokkers hebben dat als het ware verdoezeld,al die jaren,ondanks dat ik mijn klachten jarenlang aan heb gegeven,en een ecg met overal zuurstoftekort..
Dit heeft 12 jaar geduurd….en dan krijg je eindelijk! een diagnose :mcd, dysfunktie van de kleinste vaatjes van het hart. Ik gebruik nu diltiazem.,en dit helpt mij. Ben ik van mijn klachten af? Nee,absoluut niet,maar heb minder pijn,en heel belangrijk,zoals jezelf al aangaf:je energie doseren,is heel belangrijk.Weet natuurlijk niet of dit bij jou ook speelt,maar Google eens op leven met pijn op de borst,of mcd,de folder van het radboud

19:02 31/07/2019