verdikte hartspier | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

14:25 04/09/2019

verdikte hartspier

Goedemiddag,ik ben onder behandeling bij de cardioloog doordat ik een verdikte hartspier heb,zit in de linkerkamer,mijn vraag is is dit de ziekte HCM? Of is dat weer wat anders kan namelijk niks geen bijzonders inden op het internet over HVL.klachten die ik heb zijn pijn op de borst en gauw moe en kortademig heb metropolol is opgehoogd en ook nedicatie voor de bloeddruk,verder heb ik een geringe vernauwing aan de longslagader vlakbij de hartklep

vriendelijke groeten corrie wenning

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Pepijn Van der Voort

Er zijn meerdere oorzaken van een te dikke, of te zware, linker hartkamer. De meest voorkomende oorzaak is een hoge bloeddruk; door steeds tegen een te hoge druk in te pompen wordt de hartspier dikker, net als de spieren van een bodybuilder. Maar ook bijvoorbeeld klepafwijkingen of andere ziekten kunnen de hartspier dikker laten worden.
Hypertrofische cardiomyopathie is een groep van aandoeningen waarbij er een aanlegstoornis is van de hartspier waardoor deze dikker wordt; vaak is dit erfelijk.
Het kan moeilijk zijn om de precieze oorzaken van hartspierverdikking te vinden. Bespreek dit met uw eigen cardioloog.

21:13 06/09/2019

corrie wenning

Dank voor uw antwoord,en ik ga het zeker met mijn cardioloog bespreken,omdat ik denk dat het erfelijk is!

15:58 07/09/2019