Hartritme | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

11:34 14/09/2019

Hartritme

Vier dagen geleden heb ik een cryoablatie gehad door dr. Dekker i.v.m. AF met name 's-nachts. Sinds twee dagen is mijn hartritme structureel verhoogd naar 96-100 en sinds vandaag is dit 106-115. Bloeddruk is eveneens verhoogd, maar waardes schommelen.

Ik heb gelezen dat dit vaker wordt gezien en dit een voorspeller zou kunnen zijn van een gelukte cryoablatie. Mijn vragen: tot welke hartritme frequentie en gedurende welke termijn is dit 'normaal' en hoe kan ik hier zelf het beste mee omgaan i.r.t. fysieke inspanning?

AF 's-nachts is tot heden niet meer voorgekomen, ik heb weer goed kunnen slapen en ben daar erg blij mee.

Ellen

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Het klopt dat een versnelde hartslag na de ablatie voorkomt.
Dat kan meerdere weken aanhouden.
Het ontstaan omdat bij de ablatie ook zenuwknoopjes aan de buitenkant van het hart uitgeschakeld worden. Deze knoopjes zijn ook betrokken bij het ontstaan van boezemfibrilleren, vooral als dat 's nachts start, omdat die zenuwknoopjes in de nacht meer actief worden en daarmee o.a. het hart trager later kloppen.
Als je ze uitschakelt gaat het hart dus wat sneller kloppen.
In de loop van de weken ontstaat er een nieuw evenwicht, en herstelt het weer.

10:36 23/09/2019

ZehraUlutas

Hallo

In december heb ik ablatie gehad alles is goed verlopen zei me cardioloog maar door iritatie heb ik hoge hartslag gehad daardoor heb ik metreprol gekregen ik heb heftige bonken en daar door paniek aanvallen gekregen en angsten er bij.
Cardioloog zegt dat bonken normaal zijn maar ik voel me onzeker daar dat. Wie kan me helpen

19:52 23/09/2019