Hartoverslag. | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

23:28 27/09/2019

Hartoverslag.

Hallo , ik ben een vrouw van 58 jaar en heb 5 jaar geleden een hartstilstand gehad. Doordat mijn man erg snel reageerde leef ik nog met geen schade aan mijn hart.

Nu heb ik sinds een maand erg veel last van hartoverslagen. Ik weet dat ze anders heten, maar weet even de juiste uitdrukking niet. Volgens mijn huisarts is er niets aan de hand. Ik lees ook dat veel mensen er last van hebben. Maar omdat ik al 2 stents heb ben ik toch erg bang dat er meer aan de hand is. Mijn hele leven voel ik ze af en toe al, maar sinds een maand met veel stress voel ik ze heviger. Velen per uur. Als ik sport heb ik nergens last van.

Vrijdag moet ik naar de cardioloog, maar ik ben nu zo bang dat ik eigenlijk niet durf te wachten.

Is er verband tussen mijn hartstilstand en deze overslagen. Of kunt u me geruststellen totdat ik vrijdag naar de cardioloog ga.

Groetjes,   Anneke

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Pepijn Van der Voort

Nee, dat verband is er niet.
Ik heb natuurlijk geen zicht op uw medische gegevens, maar waarschijnlijk is de hartstilstand 5 je geleden het gevolg geweest van een afgesloten kransslagader, waarvoor toen een stent is geplaatst.
En de overslagen, of extrasystolen, hebt u al 58 jr lang, maar een kenmerk hiervan is dat de frequentie wat kan wisselen, dan weer heb je er een paasweken of maanden geen last van, dan weer is het een tijdje wat heviger.
Wacht rustig tot vrijdag en bespreek het dan met uw eigen cardioloog.

11:24 29/09/2019