Bijwerkingen Hartmedicijnen | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

21:10 01/10/2019

Bijwerkingen Hartmedicijnen

Ik ben in juni dit jaar geopereerd, bypass met 4 omleidingen. Nu probeer ik mijn leven weer op te pakken, en vooral weer aktief worden op het werkvlak. Maar heb best nog wel bijwerkingen, maar mijn cardioloog kan er niet veel mee.

Spierpijn in de schouders, oorsuizen, pijn op de borst, en pijn in mijn mond(wangzakken), en benauwd(vooral met het door ademen), vermoeidheid.

Gebruik : Metoprolol 50 langzame afgifte(2 X), Amlodipine 5 mg (1X), Carbasalaatcalcium(1X), ezetimide 10 mg(1X), Rabeprazol 20mg (1X)

0
3

Je moet Inloggen om te reageren

Francine Steerneman

Ik kan me voorstellen dat je het tijd vind om je weer fit te voelen maar wat je beschrijft klinkt toch ook nog wel als de nasleep van de operatie. Zeker de pijn in je schouders, benauwdheid bij doorademen en de pijn in je wangen kunnen allemaal nog horen bij een hoge spanning in de spieren rondom je borstkas. Goed bewegen van de spieren aldaar bv door te gaan zwemmen helpt om deze spanning los te laten. Ook zou je met een fysiotherapeut kunnen kijken of er wat verbetering te halen valt. Gun je zelf in ieder geval 6 maanden na de operatie voordat je alle gevolgen weer te boven bent. Veel sterkte

21:40 01/10/2019

RenéPrins

Francine, bedankt voor de snelle reactie.
Daar kan ik wel wat mee, en ik dacht dat het door de medicijnen kwam. Eerst dachten we dat de pijn in de schouders kwam van de statines, maar die gebruik in nu niet meer. Wel in overleg met mijn arts, en het is een poosje weg geweest. Maar nu word het vooral in de avond zeer pijnlijk, ben nu 3 halve dagen per week aan het werk. Ben werkzaam als allround monteur, dus fysiek zwaar werk.
Zal me iets meer tijd stellen, om te genezen.
Rene

21:53 01/10/2019

Peter55

@Rene
Had ook bypass (4) vorig jaar en weet dat je zelfs na meer dan een jaar nog tegen beperkingen aan loopt.
Was voor de toch zware operatie fysiek een sterke man maar ben nog lang niet op mijn oude nivo.
Zal zeker ook jou tijd kosten voor je weer een beetje de oude bent , neem die ook en wees blij voor deze tweede kans veel sterkte

21:55 02/10/2019