Voor zover ik weet is er geen wetenschappelijk bewijs voor, omdat het nooit is onderzocht. Logischerwijs zou je kunnen zeggen dat mensen die al boezemfibrilleren hebben de kans op het krijgen van een nieuwe aanval iets groter is na de griepprik, omdat er toch een ontstekingsreactie wordt uitgelokt door de prik, waardoor ook boezemfibrilleren iets eerder kan optreden. Het is niet zo dat je er boezemfibrilleren van krijgt.
Hallo, Ik zal proberen een lang verhaal kort te maken, en ik hoop dat uw mij advies of tips kan geven. Last vanaf mijn 16e van onverklaarbaar flauwvallen (binnen 3-5 ...
Ik heb laatst gelezen dat in het Haga ziekenhuis bij een patiënt een MRI-bestendige ICD is geïmplanteerd. Dit zou voor mij als ICD-drager een hele goede ontwikkeling zijn. Vanwege de ...
Klopt het dat de griepprik boezemfiblireren kan uitlokken? Ik ben 64 en twijfel of ik wel of niet de griepprik zal nemen.
Je moet Inloggen om te reageren
Lukas Dekker
Voor zover ik weet is er geen wetenschappelijk bewijs voor, omdat het nooit is onderzocht.
Logischerwijs zou je kunnen zeggen dat mensen die al boezemfibrilleren hebben de kans op het krijgen van een nieuwe aanval iets groter is na de griepprik, omdat er toch een ontstekingsreactie wordt uitgelokt door de prik, waardoor ook boezemfibrilleren iets eerder kan optreden.
Het is niet zo dat je er boezemfibrilleren van krijgt.
08:10 07/10/2019