Catheterisatie | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

16:19 13/10/2019

Catheterisatie

Ik ben vrouw 62 jaar, rook niet, drink niet, geen overgewicht,beweeg voldoende. Ik gebruik wel med tegen hypertensie en verhoogd cholesterol, ook ben ik erfelijk belast. Ik ben bij cardioloog onder behandeling vanwege inspanningsklachten. Er is een inspanningsscitigram gedaan waaruit kwam dat de pompfuntie van het hart goed is, wel is er kalk gezien in LAD en RCA kransslagader, mijn calciumscore is verhoogd voor mijn leeftijd. Ik krijg nu voor 4 weken een bloedverdunner erbij, waarna evaluatie volgt. Mogelijk wordt er een catheterisatie gedaan. Nu is mijn vraag wordt er als er kalk aanwezig is maar die nog niet levensbedreigend is, ook gedotterd of stent geplaatst?

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Maria Van Eijck

Dat is afhankelijk van de CAG de katherisatie. Daarbij gaan ze kijken hoe uw kransslagaders er van binnen uit zien. Soms moet er een nog wat extra onderzoek tijdens de cag gedaan worden. Soms is het gelijk duidelijk dat er een vernauwing is. Mocht er een vernauwing zijn. Die gedotterd moet worden. Dan wordt dat afhankelijk van uw ziekenhuis meteen gedaan. Beterschap.

17:21 13/10/2019