Boezemfibrilleren en levothyroxine | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

19:48 24/10/2019

Boezemfibrilleren en levothyroxine

Ik ben een vrouw van 58. In 2009 een ablatie gehad wat gedeeltelijk gelukt is. Nu 1x 40 en in de avond 80 mg sotalol. Dit werkt over het algemeen goed. Nu ben ik sinds 3 maanden schildklierpatient.trage schildklier. Ik ben nu bezig met instellen met levothyroxine en dit heeft veel invloed op mijn hartritme. Al 3x kort een op hol geslagen hart. Nu heeft mijn huisarts mij gezegd dat ik in de ochtend nu ook wel 80mg sotalol mag nemen. Maar ik heb een vrij lage bloeddruk. Meestal bovendruk tussen 90 en 100 soms zelfs onder de 90.onderdruk tussen 65 en 75. Hartslag in rust meestal tussen 65 en 75. Is die extra sotalol dan niet te veel?. Ben bang dat mijn bloeddruk te laag gaat worden. Ik weet 68 kilo bij een lengte van 1.70. Heb ook gedurende de dag dat ik mijn hart af en toe voel Fladderen .Dit duurt maar paar seconden. Graag advies.
0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Ik kan en mag u geen direct behandel-advies geven. In het algemeen is het zo dat er een sterke relatie is tussen verstoringen van de schildklierfunctie en ritmestoornissen.
Het nemen van medicijn, waardoor er verschuivingen in de verschillende schildklierhormonen ontstaan (het is er niet eentje) kan zo boezemfibrilleren veroorzaken.
Op zich is 80 mg sotalol nog steeds een relatief late dosis, maar of het voor u geschikt is, kan ik niet zeggen. Ik stel voor dat u met uw cardioloog overlegt.

21:30 24/10/2019