hartoverslagen | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

09:19 25/10/2019

hartoverslagen

Toch maar een vraag stellen over hartoverslagen (en ik weet dat ze onschuldig zijn en dat dit onderwerp meerdere keren behandeld is geweest).

Ik ben hartpatient met meerdere stents en bekend met vaatspasmen. Ik slik dan ook de nodige medicatie en dat ging altijd goed. Op een bepaald moment werd ik 's avonds heel moe, misselijk en ben vroeg naar bed gegaan. De volgende ochtend werd ik wakker met hartoverslagen. U moet dan denken aan meerdere overslagen per minuut en dat kwam maar geen einde aan. Vijf hartslagen gingen goed en dan sloeg het hart er weer een over. Het zijn er duizenden op 1 dag geweest. Op het einde van de dag ging ik eens de bijsluiters lezen. Diltiazem is bekend met de bijwerking van hartoverslagen. Nu slik ik dat middel al ruim een half jaar zonder problemen. Toch ben ik maar eens een weekje gestopt. De hartoverslagen werden meteen een stuk minder. Na een week waren ze zelfs helemaal verdwenen. Vervolgens weer gestart met Diltiazem maar er gebeurde niets geks. Nu ga ik toch twijfelen. Was de Diltiazem wel de oorzaak? Kan dat na zoveel maanden nog nieuwe bijwerkingen geven? Of was het een spontane ritmestoornis waar de oorzaak ergens anders lag? Is dit iets wat ik nog moet melden bij de cardioloog? Op zich ben ik nu weer klachtenvrij maar het voelt toch heel raar dat zoiets zo heftig en zo plotseling kan optreden.

Met vriendelijke groet, Monique

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat diltiazem de oorzaak was van uw klachten, die meest waarschijnlijk gewoon berusten op overslagen.
Als het verder goed gaat, hoeft u niets te melden.

13:42 25/10/2019