De bijsluiter van mijn medicatie: | Forum

Terug

Forum

15:14 04/11/2014

De bijsluiter van mijn medicatie:

1
3

Je moet Inloggen om te reageren

Jiro

Ik lees de bijsluiter tegenwoordig altijd wel goed door omdat ik op vele medicatie heftig reageer tot en met heftige anafylactische symptomen toe. De eerste keer, dat ik heel veel last van anafylactische symptomen kreeg werd het niet toegeschreven aan de medicatie waardoor ik nog veel te lang door ben gegaan met deze medicatie met alle gevolgen van dien, omdat ik toen zelf ben gestopt verdwenen deze symptomen langzaam weer.

16:51 04/11/2014

johannaxx

Het is voorgekomen dat ik apotheek moest wijzen op wisselwerking hartmedicatie en reumamedicatie,stond in bijsluiter maar niet in computer apotheek
in eerste instantie werd ik niet eens geloofd,maar uiteindelijk is dit aangepast..

19:51 07/12/2014

Bries Heijnen

Ik lees de bijsluiter uitgebreid door bij nieuwe medicijnen. En dat is was maar goed ook, toen ik op de huisartsenpost een middel tegen migraine had gekregen, terwijl ik dat absoluut niet mocht gebruiken als ik een TIA had of een hersenbloeding had gehad. Nou…ik had dus bewezen (scan) al een hersenbloeding gehad en bij dit bezoek weer een TIA (dankzij endocarditis, loslatende stolsels).
Ook toen mijn toenmalige cardioloog mij bij het voorschrijven van Amiodaron als ultiem vage aanwijzing opgaf “u mag de Sotalol uitlopen” en ik toch even ben gaan kijken of de combinatie Amiodaron/Sotalol wel zo geschikt was. Nou, dat kán lethaal zijn. De apotheker kwam ervoor uit zijn kantoortje, toen ik het aan de balie vroeg. Hij zei: U kunt wel de helft van uw dosis Sotalol nemen en dan met de Amiodaron beginnen. NIET dus!
En terwijl ik een lekker lekkende mitralisklep had schrijft de rheumatoloog toch lekker Artrotec voor…een Brufen-achtige…ook maar niet gedaan.
Topje van mijn ijsberg

19:18 16/04/2015