Levensverzekering | Forum

Terug

Forum

14:52 07/11/2014

Levensverzekering

Hallo allemaal
Ik heb dit bericht ook bij de vragen geplaatst maar wellicht hier op het forum meer gedupeerde of misschien wel gelukkige met een verzekering

Ik heb een aangeboren hartafwijking, nu is het zo dat ik heel graag een huis wil kopen. Voor mijn hypotheek heb ik een levensverzekering nodig, ik ben er nu bij twee maatschappijen geweigerd en ik vroeg me af of jullie misschien ervaring hebben hier mee. Bij welke maatschappij hebben jullie deze lopen etc.? Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Groetjes Kirsten
0
8

Je moet Inloggen om te reageren

Manuel Jonckheere

Beste Kirsten,

Wat een vervelende situatie.
Kunt u geen lening krijgen zonder een levensverzekering te moeten afsluiten?
Naar mijn weten is een levensverzekering geen must bij het afsluiten van een lening?
P.S. ik woon in belgie, dus misschien is dit in nederland iets anders…
In dit geval kan een verhuis naar belgie misschien een oplossing bieden

15:33 07/11/2014

Isabelle Versmessen

Beste Kirsten,

Misschien moet je eens vragen of de verzekeraar een extra premie kan aanrekenen wegens verhoogd risico. Ik betaalde destijds het drievoud van de normale premie… Een heuse financiële aderlating en absoluut niet fijn om op die manier behandeld te worden. Maar toch wou ik die zekerheid voor mijn gezin…

Sterkte & succes toegewenst in de onderhandelingen!

Isabelle

23:57 07/11/2014

Sanne Schoenmakers

Hoi,

Vervelend, ik heb het zelf ook meegemaakt?
Ik heb op advies van vrienden contact opgenomen met Jos Koets, assurantiekantoor Groenoord
Succes

17:28 21/11/2014

wubbo-elsinga

Halo Kirsten,

Ten eerste kun je dit proberen:

Ga naar je eigen bank en ga met hun om tafel, zij kennen je financiele situatie en zijn merendeel eerder bereid om onder bepaalde voorwaardes een hypotheek met een afwijkende situatie te financieren.

Zoniet, dan hier wat tips van de website patienteverening aangeboren hartafwijkingen:

http://www.aangeborenhartafwijking.nl/client/15/?websiteid=15&contentid=5319&hoofdid=4533

Misschien een tip om zich bij de verening aan te sluiten.

Mvg

Wubbo

16:59 23/11/2014

Dolf

Beste Kirsten,

Waarom wil/moet je voor je hypotheek een levensverzekering afsluiten?

Ik heb al 30 jaar een hypotheek gehad bij 5 verschillende verstrekkers en niemand dwong mij een levensverzekering af te sluiten. Ik deed het ook niet vrijwillig want ik had al een verzekering; de ANW en mijn pensioenfonds.

Groet,

Martin Pronk

21:42 25/11/2014

• meer