Boezemfibrilleren en voeding | Forum

Terug

Forum

19:45 21/11/2014

Boezemfibrilleren en voeding

Beste mensen,

De afgelopen jaren heb ik ervaren dat het boezemfibrilleren erger wordt na het eten van bepaalde voedingsstoffen. En dan bedoel ik niet de algemeen bekende voedingsmiddelen zoals koffie, alcohol en bepaalde kruiden. Ik heb bijvoorbeeld veel last na het eten van producten die als “vet” bekend staan. Onder andere: gerookte zalm, gerookte makreel, roomboter, gebakken aardappelen, schimmelkazen, slagroom etc. Ik kan door het eten van deze producten, of een combinatie hiervan, het boezemfibrilleren “uitlokken”.
Dat doe ik natuurlijk niet, deze producten heb ik zoveel mogelijk geschrapt uit mijn voedingspatroon.
Zijn er mensen die dit herkennen?

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Ank Zwezerijnen

6
16

Je moet Inloggen om te reageren

Mark Bosman

Hallo Ank,

Dat patroon herken ik volledig. Na het eten van schimmelkaas heb ik een keer een tamelijk heftige aanval van boezemfibrilleren gehad. Gelukkig zette deze niet helemaal door en ging het na een paar minuten al beter. Oude kazen bevatten veel tyramine (kan migraine uitlokken), maar of deze stof daadwerkelijke de schuldige was weet ik niet.
Voor de rest heb ik de indruk dat alles wat de maag prikkelt of “harder laat werken” mij extra gevoelig voor een aanval van boezemfibrilleren maakt. Heel vervelend!

Dus, voor mij is je verhaal heel herkenbaar.

Met vriendelijke groet,

Mark

15:11 22/11/2014

Hart Patient

Voor mijn ablatie kreeg ik hartritmestoornissen van een heleboel dingen, ik durf nu nog niet alles te eten en te drinken. Ik ben nog bang om hartritmestoringen/overslagen te krijgen. Ik heb in oktober mijn ablatie gehad.Ik heb 7 jaar moeten uitkijken met eten en drinken.
Ik heb een keer een cappuccino met een stukje appeltaart in een restaurant gehad, ik had gelijk een hartritmestoring van 239

Ik denk dat stress de grote uilokker is en als je daarna nog iets fout eet, dat je dan een hartritmestoring/overslag krijgt.Dat is bij mij zo in iedergeval!
Het is uitkijken met koffie,alcohol en chocolade!
Verder
venkel paprika's
drop aubergine
blauwe druiven aardappels
kaneel zongedroogde tomaten
nootmuskaat spinazie
anijs varkensvlees
ananas chinees eten
kerry E 621
kruidnagel bijna geen zout gebruiken
zwarte peper thee (wel rooibosthee)
carnabawas(glansmiddel snoep)
fructose sacharosestroop

De ‘gezonde’ smoothie's ( die niet voor iedereen gezond zijn)
Tarwegras
gojibessen
chiazaad
en rauwe cacao
Ook niet teveel en te vet eten
Maar het is voor een ieder verschillend, je moet als je een overslag of wat dan ook hebt gehad kijken wat heb ik gegeten of gedronken en opschrijven.

Ik gebruik nu om mijn kip of vis te kruiden koriander, en witte peper

07:57 23/11/2014

Hart Patient

Ik had alles in aparte rijtje gezet, maar het is achterelkaar komen te staan

08:10 23/11/2014

Agnes van Dolen

Ik herken dit helemaal. Ik moet erg oppassen met mijn voeding. Lekker uit eten gaan is er niet meer bij. Ik kan alleen maar lichte voeding verdragen anders gaat het mis.

10:50 30/01/2015

Agnes van Dolen

Weet iemand wanneer je in aanmerking komt voor een ablatie of cardioversie?

10:58 30/01/2015

• meer