Alternatief voor Statine(s) ?? | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

18:52 11/01/2015

Alternatief voor Statine(s) ??

Ik heb van het fabrikaat Arkopharma een alternatief t.o.v. statines gevonden namelijk Arkosterol. De werkzame stof is monacoline-K en is gedeeeltelijk gelijk aan een statine (lovastatine) Er zijn proeven gedaan die niet genegeerd kunnen worden. Ik weet dat dit medicijn als alternatief wordt gezien door de huidige conventionele medische wetenschap en het antwoord dus wel weer keurig binnen de kaders zal zijn. Naief als ik ben stel ik toch de vraag: Wat vinden juliie van dit alternatief?

Bijlagen:

attachment RodeGistRijst AT&A 2012-3-1.pdf (6.5 MB)

1
12

Je moet Inloggen om te reageren

Pim Tonino

Er zijn inderdaad mensen die statines niet verdragen vanwege bijwerkingen; als het bij die mensen toch lukt om het cholesterol te verlagen met meer beweging, gezonder eten of alternatieve middelen, dan kan daar natuurlijk geen principieel bezwaar tegen bestaan.
Bij deze specifieke preparaten wel altijd eerst met uw arts overleggen, alvorens te gebruiken, onder andere vanwege de mogelijke interactie met andere (genees)middelen (zoals statines en bloedverdunners).

13:05 14/01/2015

Andre van Oort

Ik zelf had een een te hoog "slecht cholosterol'.
na drie maanden gebruik van Arkosterol was het cholosterol verlaagd.
Ook nu na 1 jaar gebruik goede waardes. ben blij met dit alternatieve middel.
Statines gaven bij mij bijwerkingen.

14:23 26/03/2015

Maria Van Eijck

Goed te lezen dat bij u het cholesterol gehalte naar benenden is gegaan.
Gebruikte u alleen arkosterol? Of heeft u dieet adviezen gevolgd daarbij?
Ik neem aan dat u geen cholesterol verlagende medicatie daarbij gebruikt hebt ivm de bijwerkingen? Had u met het gebruik van arkosterol last van bijwerkingen? spierpijn of iets anders?

10:31 30/03/2015

Hans Post

Als toevoeging aan de discussie zou ik nog willen melden dat er een veelbelovende nieuwe klasse medicijnen aankomt voor mensen die statines niet verdragen: de zogenaamde PCSK9-remmers. Dit zijn geen tabletten, maar injectiespuitjes met een klein naaldje waarmee patiënten zich dit middel, net als een patiënt met suikerziekte, zelf onder de huid kunnen toedienen. Dat hoeft maar 1 of 2 keer per maand, i.p.v. dagelijks een tablet te slikken. De middelen kunnen nog niet via de apotheek voorgeschreven worden, maar zijn veelbelovend. De slecht-cholesteroldalingen die bereikt worden zijn nog sterker dan de dalingen die met statines bereikt kunnen worden en er lijken maar weinig bijwerkingen te zijn. Bovendien wijzen de uitkomsten van de eerste grote onderzoeken erop, dat er ook een sterke daling optreed van het aantal hart- en herseninfarcten. Dat kon toe nu toe van niet-statine pillen niet gezegd worden: alleen statines zorgden voor een duidelijke daling van de kans op een infarct. Mocht u meer willen weten informeer dan bij uw cardioloog. Er zijn wereldwijd meerdere grote wetenschappelijke onderzoeken bij pati:enten gaande met deze middelen. Wellicht kunt u deelnemen.

17:11 02/04/2015

Ruud van den Berg

Deze nieuwe middelen zijn die ook duurder dan de pillen?

U geeft geen antwoord op de vraag of het hier aangedragen alternatief nou wel of niet werkt. Het zou voor veel mensen heel prettig zijn als ze van de bijwerkingen van de statinepillen afkunnen.
Kunt u niet gewoon toegeven dat overstappen gewoon kan.

18:35 02/04/2015

• meer