Vraag ontvangen per mail. | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

17:24 29/01/2015

Vraag ontvangen per mail.

Hoi,

De volgende vraag heeft iemand op het forum getracht te stellen maar deze is niet doorgekomen. Kunnen jullie deze nogmaals plaatsen?

' Vorige week ben ik problemen met mijn longen te krijgen. Behalve met ARVC ben ik o.a. ook bekend met astma waarvoor ik dagelijks medicatie gebruik. Ik ben toen, vanwege toenemende benauwdheid, gestart met vernevelen. De kan ik thuis. Gisteren voelde ik me met het uur zieker worden eb kreeg ik koorts. Huisarts en longarts kon ik niet bereiken en heb 's avonds de HAP gebeld. Ik moest meteen komen en moet met een antibioticakuur naar huis. Door het hoesten en de benauwdheid was mijn hartslag wat sneller, 110 bpm in rust. Alsof mijn hart het toch wat moeilijker had. Mijn vraag is in hoeverre griep gevaarlijker kan zijn voor een hartpatiënt. Ik heb mijn jaarlijkse griepprik gehad. BIj voorbaat dank.
0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Maria Van Eijck

Risico's zijn er altijd, een griep kan mild verlopen en het gaat meestal over zonder medische behandeling.
Echter, sommige mensen hebben een vergrote kans op ernstige gevolgen als ze griep krijgen, zoals ouderen en mensen met een specifieke medische aandoening zoals COPD, diabetes en hart en vaatziekten. De belangrijkste en meest voorkomende complicaties zijn longontsteking, ontsteking van de hartspier (ofwel myocarditis) en andere bacteriële infecties (zoals oorontsteking en longontsteking). Het wil niet zeggen dat wanneer u de Griepprik haalt u geen griep krijgt. Een virus kan veranderen waardoor u toch de griep kan krijgen.

20:14 29/01/2015

Libera

Het is helaas toch uitgedraaid op een opname op de longafdeling. Na 5 dagen weer ontslagen. Dit is nu 2 weken geleden. Ik ben nog steeds niet goed opgeknapt, het was opnieuw een flinke aanslag op mijn conditie. Maar ik ga er weer voor.

Dank voor de reactie.

20:49 29/01/2015