hartrevalidatie | Forum

Terug

Forum

12:36 21/02/2015

hartrevalidatie

na mijn implantatie van een pacemaker in 2004 (ik had een totaal AV-Block) heb ik revalidatietherapie gevolgd bij Beatrixoord in Haren. Ik was erg angstig geworden. Was het vertrouwen in mijn lichaam kwijt geraakt. Door middel van sporten, ontspanningsoefeningen heeft dit een positieve wending gegeven om met mijn aandoening om te gaan. Ik was wel de jongste van de groep maar ik vond het wel prettig om mijn ervaringen te delen. Ik raad het iedereen aan om weer op de juiste weg te komen en dat je gaat inzien dat je nog wel heel veel kunt ondanks je hartziekte!

met hartelijke groet,

Henriëtte Meijer, Eelde
0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Marianne van Dongen

Na de diagnose coronaire spasmen zomer 2014 en daarna een conditie die steeds slechter werd heeft mijn cardioloog mij opgegeven voor hartrevalidatie. Er was een wachtlijst van een paar maanden en ik ben begonnen in januari 2015 in het Haga ziekenhuis in Den Haag. Volgende week nog 2x en dan heb ik de revalidatie van in totaal 15 sessies achter de rug. Mijn conditie is met sprongen vooruit gegaan (ik heb net thuis nog 20 min. loopband, daarna 100 situps en 20 min. hometrainer gedaan en totaal niet moe). We zijn met een groep van 8, de oudste is 81 jr en de jongste 46 jr en we hebben naast het intensieve sporten ( 35 min. fietsen of loopband en aansluitend nog 30 min. sport en spel), ook ontzettend veel pret met elkaar, we lachen wat af. We vinden het allemaal jammer dat de sessies bijna zijn afgelopen, maar er komt in april een sportmogelijkheid voor ex hartpatienten en daar kunnen wij ons voor opgeven.
Ik raad het iedere hartpatient die revalidatie krijgt aangeboden van harte aan dit te doen.
Veel succes!

17:25 21/02/2015

Francine Steerneman

Wat fijn dat jullie allebei het revalidatietraject zo positief hebben ervaren. Goed ook om dat hier te delen want niet iedereen ziet wat in zo'n traject terwijl het zoals jullie allebei aangeven een belangrijke bijdrage kan leveren in het herstel na een infarct of een hart operatie. Succes met het verrvolgtraject

17:39 23/02/2015